چگونه به لذت دیدار پروردگار برسیم؟

چگونه به لذت دیدار پروردگار برسیم؟

برای رشد کردن لازم بود که انسان یک قدمی بردارد و در خودش بی قراری ببیند، برای رسیدن به جایی که الان در آنجا نیست.

برای پاسخگویی به این بی قراری اول باید این بی قراری را درک کرد، بعد باید هدف را پیدا کرد. هدف ملاقات پروردگار عالم است، بهشت هم حیاط خلوت دوران زیارت ماست لحظه دیدار خداوند لحظه ایست که همه لذت ها، شیرینی ها، قشنگی ها و بهترین های عالم در روح انسان حلول می کند و لذت وصف ناپذیری وجود انسان را لبریز می کند در این لذت، عاطفه، ایمان، شور، وجد و شوق هست و همه چیز هست.

لحظه دیدار آدم با پروردگار چقدر طول می کشد؟
اولین دیدار تا قیامت طول می کشد. چون هربار که خداوند را می بیند، انگار بار اول است و تازه به ملاقاتش رسیده اید، آنقدر به این دیدار فکر کنیم که حساب و کتاب مردن و شب اول قبر و برزخ، ما را اذیت کند. یعنی به سرعت برای این ملاقات شیرین حرکت کنیم. آنقدر مشتاق بشویم که سختی مرگ را بپذیریم و لحظه دیدار پروردگار برسد.

اما بر سر راه این درک، تمنا و تجربه، موانعی وجود دارد، که اگر این موانع را بخواهیم برطرف کنیم بخش عمده ای از دستورالعمل های ما خودشان را نشان می دهند.

این موانع، لذت هایی که می بریم است، باید با آنها درگیر بشویم، کلمه تخلیه چقدر کلمه خوبیست برای همچین جایی، باید وجود خودمان را از غوطه خوردن از این لذت ها دور کنیم.

ترک کردن، قلع و قم کردن، بیرون کردن، کم کردن تزکیه و مبارزه با نفس و خویشاوندی و هوای نفس کردن، آن راهی است که باید طی کنیم، نمی شود که عاشق پروردگار بشوید ولی قبل از آن کلی مبارزه نکرده باشید. نمی شود که عاشق پروردگارم باشی ولی به خاطر این عشق و محبت با بسیاری از علایق دیگر مبارزه نکنید، این مبارزه باید انجام بشود.

منبع:http://www.3erat.com

التماس دعا



برچسب‌ها: چگونه به لذت دیدار پروردگار برسیم؟ ,

تاريخ : جمعه 12 خرداد 1391 | 17:0 | نویسنده : یالثارات الحسین |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.